Blogi

lauantai 26. maaliskuuta 2011

Sulkapalloilijan laji agility?

Törmäsimme aamullla naiseen jolla oli bortsu ja sheltti. Tämä kertoi treenaavansa koirien kanssa tokoa ja agilityä. Sanoin että mekin olemme noista kiinnostuneita. Hän pyysi meidän näyttävän perusasentoa ja se meni minusta tosi hyvin. Vaikka melkein emmme koskaan harjoittele hiekka tiellä vaan menemme aina samalle kentälle, haluan nimittäin että Rasse saa olla koira ulkoilutessa. Noniin takaisin asiaan, Rasse tuijotti minua nappisilmillään ja pysyi siinä melkein puolisen minuuttia ennen kuin annoin vapaa käskyn. Nainen sanoi että hyvä kontakti mutta tuo ei kyllä ikinä kelpaisi. Höh, mistä minä nyt sen voisin tietää, liitän tähän nyt kuvan äsken otetusta perus asennon kuvaa. Voisko joku sanoa että mikä on niin väärässä?



Me teemme silit tokoa saadaksemme paremman kontaktin, ja minusta tuntuu että se on parantunut hurjasti! Ja Rasse tekee sen aina innoissaan ja siitä näkee että se tykkää. Tämä on minusta pääasia että meillä on hauskaa. Tiedän että minulla on tavoitteena alokas luokan kisat mutta ne ovat sitten kun meistä tuntuu että haluamme mennä. Luulen kuitenkin että agility olisi ehkä enemmän meidän juttu. Mutta se on aika vaikeeta treenata ite ja julkisilla on aika vaikeeta päästä johonkin halliiin. No kohta alkaa ulko tokot ja viimeistään parin kuukauden kuluttua alkaa agilityn alkeis kurssin,

Nainen jatkoi sitten kyselynsä ja sanoin että minulla on tänään kisat, ja että pelaaan sulkapalloa. Tämän jälkeen minulle kerrottiin että agility sopisi minulle tosi hyvin, toko ei ole ollenkaan minua varten, okei...
Että minähän aina katson palloa sulkapallossa, nyt minun pitäisi vain vaihtaa sen koiraan agilityä harjoitellessamme. Sitä minä en tiennyt että me sulkapalloilijat olemme sitten aivan varmasti hyviä agilityn ohjaamisessa! :)

3 kommenttia:

  1. Tokoiluun en pahemmin ole perehtynyt, mutta olen nähnyt monia kuvia perusasennoista ja omaan silmääni Rassen takapuoli näyttäisi kuvasta katsottuna olevan turhan paljon oikealla puolella, eli jalat ei ole ihan niin kuin pitäisi. Tässä olisi hyvä perusasento, missä jalat menevät oikein http://www.freewebs.com/wilma-bordercollie/perusasento.jpg Siihen jos kiinnität vielä huomiota niin hyvä tulee. :)

    VastaaPoista
  2. Rasse näyttäisi tosiaan olevan vinossa, takamus heittää oikealle. Turkin määrästä johtuen näyttäisi myös, että osuu sun jalkaasi, mutta sitä on paha mennä sanomaan kuvan perusteella. Oikea etäisyys on noin 10 senttiä. Paha on mennä myös sanoon, että onko koira oikeassa kohtaa ts. koiran lavan pitäisi olla sun polven kohdalla. Ehkä hintsun voi olla edessä, mutta pitäisi nähdä oikeasti tuo. Mutta hyvä lähtökohta teillä on! Kannattaa käydä katsomassa tokokoe, niin näet mitä kohden pyrkiä.

    http://www.heiniseppa.fi/koulutus.htm#ALO
    Tuolla on myös videomateriaalia eri luokkien liikkeistä. Kannattaa katsoa läpi!

    Kannattaa tuollaiset kommentit, toko ei sovi teille, unohtaa. Se on vain omasta tahdosta kiinni! Toko on kiva harrastus, jos ja kun sitä ei ota liian vakavasti.

    Anu ja Rommi
    http://sheltti.ajatukseni.net

    VastaaPoista
  3. Kiitos teille molemmille! :) Otan oppia ja ehkä menee paremmin ensi kerralla, tai viimeistään kun meillä alkaa toko treenit. :)

    VastaaPoista

Tykätään kommenteista :)